Vidaus tvarkos taisyklės

VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS

KVS04_V4

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

  1. Lietuvos, JAV ir Izraelio UAB “VAISINGUMO KLINIKA” (toliau – Klinika) dirba pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją, Sveikatos priežiūros įstaigų, Sveikatos sistemos, Sveikatos draudimo, Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo, Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymų, kitų išorės ir įstaigos vidaus teisės aktų reikalavimus.
  2. Vidaus tvarkos taisyklėse naudojamos sąvokos:

2.1. Pacientas – asmuo, kuris naudojasi Klinikos teikiamomis paslaugomis, nesvarbu ar jis sveikas, ar ligonis.

2.2. Paciento atstovas – atstovas pagal įstatymą (tėvai, įtėviai, globėjai, rūpintojai), atstovas pagal pavedimą (taip pat ir Teismo sprendimu).

 

II SKYRIUS

KLINIKA

 

  1. Klinikos darbo laikas:

adresu Olimpiečių g. 1-1; 1-105, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.

Darbo laikas: I-V 8.00-20.00, VI 9.00-15.00, VII -nedirba.

adresu Savanorių pr. 235-1A, Kauno m., Kauno m. sav.

Darbo laikas: I-V 8.00-19.00, VI 9.00-13.00, VII -nedirba.

adresu S. Nėries g. 20-4, Klaipėdos m., Klaipėdos m. sav.

Darbo laikas: I-V 8.00-20.00, VI 9.00-15.00, VII -nedirba.

adresu Laisvės pr. 64A, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.

Darbo laikas: I-V 10.00-14.00, VI 10.00-12.00, VII -nedirba.

adresu Žirmūnų g. 2-110, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.

Darbo laikas: I, IV mėn. ketvirtadienį 17.00-18.00,  II ir III mėn. penktadienį 17.00-18.00.

  1. Darbuotojai dirba pagal iš anksto patvirtintus darbo grafikus. Esant poreikiui ir darbuotojui sutinkant, gali būti dirbami viršvalandžiai. Darbuotojų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, darbo laiką sudaro pacientų priėmimas bei laikas, skirtas medicininės dokumentacijos tvarkymui, profesiniam tobulinimui, kvalifikacijos kėlimui.
  2. Pietų pertraukos suteikiamos darbuotojams Darbo kodekso numatyta tvarka.
  3. Administracijos darbo laikas yra darbo dienomis nuo 8:00 iki 17:00, pietų pertrauka – 12:00-13:00. Administracijos darbuotojų darbo vieta yra visais Klinikos veiklos adresais.

 

III SKYRIUS

PACIENTŲ KREIPIMOSI IR REGISTRACIJOS TVARKA KLINIKOJE

 

  1. Pacientai, antrinei ambulatorinei sveikatos priežiūrai, registruojami telefonu, interneto svetainėje www.medicija.lt, jiems atvykus į Kliniką, išankstinės pacientų registracijos sistemoje https://ipr.esveikata.lt/ bei kitose internete prieinamose sistemose.
  2. Pacientui registracijos metu suteikiama informacija apie Klinikoje dirbančius sveikatos priežiūros specialistus, jų kvalifikaciją, darbo laiką, teikiamų paslaugų rūšis ir kainas. Pacientui registruojantis, užtikrinant galimybę Klinikai susisiekti su pacientu, jis privalo suteikti informaciją apie savo kontaktinį telefono numerį arba elektroninio pašto adresą.
  3. Už informacijos pacientams suteikimą ir jų registraciją atsakinga registratorė.
  4. Atvykdamas paskirtu laiku, pacientas turi turėti pasą ar asmens tapatybės kortelę, o jeigu bus teikiamos paslaugos, apmokamos iš draudimo lėšų – dokumentą, patvirtinantį paciento draustumą sveikatos draudimu.
  5. Jei pacientui yra paskirtas konkretus priėmimo konsultacijai laikas ir Klinikos darbuotojai, savo iniciatyva, nori jį pakeisti, naujas priėmimo laikas pacientui, palikusiam savo kontaktinį telefono numerį, turi būti praneštas ne vėliau nei prieš 24 valandas iki planuoto priėmimo pradžios. Medicinines paslaugas teikiančiam darbuotojui susirgus ar atsiradus kitai objektyviai neatvykimo į darbą priežasčiai, pacientui per įmanomai trumpiausią laiką pranešama, kad priėmimo laikas atšaukiamas dėl sveikatos priežiūros darbuotojo ligos ar kitos priežasties, ir pasiūlomas kitas pacientui patogus paslaugos suteikimo laikas ar paslaugas teikiantis darbuotojas. Informacijos pacientui suteikimą organizuoja registratorius.
  6. Būtinoji (pirmoji ir skubioji) medicinos pagalba Klinikoje teikiama visiems pacientams nemokamai ir be siuntimo, vadovaujantis LR SAM 2004-04-08 įsakymu Nr. V-208 “Dėl būtinosios medicinos pagalbos ir būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo tvarkos bei masto patvirtinimo” (su papildymais ir pakeitimais).

 

IV SKYRIUS

MOKAMŲ IR NEMOKAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA

IR ASORTIMENTAS, JŲ TEIKIMO TVARKA

 

  1. Klinika teikia asmens sveikatos priežiūros veikla ir teikia Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie SAM išduotoje licencijoje išvardintas paslaugas https: //vaspvt.lrv.lt/lt/licencijos/sveikatos-prieziuros-istaigos/
  2. Klinikoje teikiamos Klinikos kainyne įvardinamos (i) mokamos ir (ii) PSDF biudžeto lėšomis apmokamos antrinės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos, pagal įmonei išduotas licencijas.
  3. Informacija apie paslaugų teikimo tvarką, mokamų paslaugų sąrašus su pavadinimais ir kainomis skelbiama interneto svetainėje www.medicija.lt bei teikiama įstaigos interneto svetainėje nurodytais telefonais ir/ar elektroninio pašto adresais. PSDF biudžeto lėšomis teikiamų paslaugų nomenklatūra skelbiama https://ligoniukasa.lrv.lt/lt/paslaugos/e-paslaugos/sveikatos-prieziuros-istaigos-ir-paslaugos-visoje-lietuvoje-3/
  4. Informacija apie Klinikoje atliekamus laboratorinius tyrimus skelbiama internetinėje svetainėje www.medicija.lt bei Medicinos nomenklatūrų ir klasifikatorių informacinės sistemos tinklalapyje www.medicinosnk.lt.
  5. Pacientui pageidaujant, informaciją apie tyrimo ar procedūros indikacijas, tikslingumą, procedūros poveikį paciento sveikatai kiekvienu konkrečiu atveju, pateikia asmens sveikatos priežiūros paslaugą teikiantys medicinos darbuotojai.
  6. Už paslaugas pagal patvirtintus įkainius pacientas sumoka kasoje arba banko pavedimu.
  7. Pacientų aptarnavimo specialistė – kasininkė po paslaugų suteikimo pacientui pateikia kasos kvitą arba išrašo sąskaitą faktūrą.
  8. Nemokama būtinoji medicinos pagalba Klinikoje teikiama vadovaujantis 2004-04-08 LR SAM įsakymu Nr. V-208 patvirtinta Būtinosios medicinos pagalbos ir būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo tvarka bei mastu.

 

V SKYRIUS

PACIENTO TEISĖS

 

  1. Pacientas teises įgyja, pareigas prisiima ir jas įgyvendina pats arba per savo atstovus. Įstatymų nustatytais atvejais pacientas teises įgyja, pareigas prisiima ir jas įgyvendina tik per atstovus ar teismo leidimu. Atstovai, veikdami paciento vardu, privalo pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens dokumentus.
  2. Paciento nuo 16 metų atstovais gali būti: atstovai pagal įstatymą ir atstovai pagal pavedimą.
  3. Pacientui, teismo pripažintam neveiksniu sveikatos priežiūros srityje, atstovauja globėjas.
  4. Pacientas, teismo pripažintas ribotai veiksniu sveikatos priežiūros srityje, teises įgyja ir pareigas prisiima, jas įgyvendina Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka.
  5. Pacientas nuo 16 metų gali pasirinkti atstovą pagal pavedimą. Šis atstovavimas įforminamas notarine tvarka arba pacientas apie savo pasirinktą atstovą pasirašytinai gali nurodyti savo medicinos dokumentuose.
  6. Nepilnamečiam pacientui iki 16 metų atstovauja jo atstovai pagal įstatymą: vienas iš tėvų (įtėvių), globėjas, rūpintojas.
  7. Nepilnamečiam pacientui iki 16 metų, kuriam nustatyta institucinė globa (rūpyba), atstovauja šios įstaigos paskirti asmenys, pateikę atstovavimą patvirtinanti dokumentą.
  8. Nepilnamečiam pacientui nuo 16 metų, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, atstovauja jo atstovai pagal įstatymą: vienas iš tėvų (įtėvių), globėjas, rūpintojas.
  9. Pilnamečiam pacientui, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, atstovauja jo atstovai pagal įstatymą: sutuoktinis, sugyventinis (partneris), o kai jo nėra -vienas iš šio paciento tėvų (įtėvių) arba vienas iš šio paciento pilnamečių vaikų, arba vienas iš šio paciento pilnamečių brolių (seserų), arba vienas iš šio paciento pilnamečių vaikaičių, arba vienas iš šio paciento senelių. Pilnamečio paciento, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, į artimuosius dėl sutikimo būti atstovu pagal istatymą kreipiamasi tokiu eiliškumu: į sutuoktinį, sugyventinį (partnerį), tėvus (įtėvius), pilnamečius vaikus, pilnamečius brolius (seseris), pilnamečius vaikaičius, senelius. Gavus vieno iš šių asmenų sutikimą būti atstovu pagal įstatymą, kitų asmenų sutikimas nereikalingas. Aukščiau nurodyti asmenys nelaikomi pilnamečio paciento atstovais pagal įstatymą, jeigu jie atsisako būti atstovais, pacientas yra paskyręs atstovą pagal pavedimą arba pacientui nustatyta globa (rūpyba).
  10. Pacientas turi teisę gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas. Kokybiškų sveikatos priežiūros paslaugų rodiklius ir jų turinio reikalavimus nustato sveikatos apsaugos ministras.
  11. Pacientas turi teisę į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir pagarbų sveikatos priežiūros specialistų elgesį.
  12. Pacientas turi teisę gauti mokslu pagrįstas nuskausminamąsias priemones, kad jis nekentėtų dėl savo sveikatos sutrikimų.
  13. Pacientas turi teisę pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą, gydytoją, slaugos specialistą. Pacientai antrinio lygio konsultacijoms gali pasirinkti ir užsiregistruoti pas norimą gydytoją specialistą. Informacija apie gydytojus specialistus skelbiama Klinikos internetinėje svetainėje, teikiama interneto svetainėje nurodytais telefonais.
  14. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie sveikatos priežiūros įstaigoje teikiamas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti. Ši teisė įgyvendinama šių taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka.
  15. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie jam sveikatos priežiūros paslaugas teikiantį sveikatos priežiūros specialistą ir informaciją apie jo profesinę kvalifikaciją. Sveikatos priežiūros specialisto vardas, pavardė ir pareigos nurodytos kortelėje, privalomoje prisisegti.
  16. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininių tyrimų duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę.
  17. Pacientas turi teisę nežinoti. Informacija apie paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, sveikatos priežiūros įstaigoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę negali būti pacientui pateikiama prieš jo valią. Atsisakymą informacijos pacientas turi aiškiai išreikšti ir patvirtinti parašu medicininėje dokumentacijoje.
  18. Pacientas turi teisę susipažinti su įrašais savo medicininėje dokument Paciento pageidavimu jam turi būti pateikti jo medicinos dokumentai. Medicinos dokumentų pateikimas pacientui gali būti ribojamas, jeigu juose esanti informacija pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neišduoti pacientui medicinos dokumentų priima gydantis gydytojas.
  19. Sveikatos priežiūros specialistas pagal savo kompetenciją privalo paaiškinti pacientui įrašų jo medicininėje dokumentacijoje prasmę. Jeigu paciento reikalavimas yra pagrįstas, netikslius, neišsamius, dviprasmiškus duomenis arba duomenis, nesusijusius su diagnoze, gydymu ar slauga, sveikatos priežiūros specialistas per 15 darbo dienų turi ištaisyti, papildyti, užbaigti, panaikinti ir (ar) pakeisti. Sveikatos priežiūros specialisto ir paciento ginčą dėl įrašų jo medicininėje dokumentacijoje ištaisymo, papildymo, užbaigimo, panaikinimo ir (ar) pakeitimo sprendžia Klinikos direktorius.
  20. Teisė susipažinti su įrašais savo medicininėje dokumentacijoje gali būti ribojama tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
  21. Pacientas turi eisę į privataus gyvenimo neliečiamumą. Paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie paciento gyvenimo faktus gali būti renkama tik su paciento sutikimu ir tuo atveju, jei tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti ar pacientui slaugyti.
  22. Pacientas turi teisę nurodyti asmenis, kuriems konfidenciali informacija negali būti teikiama.
  23. Teisę į anoniminę sveikatos priežiūrą, t.y. teisę į sveikatos priežiūros paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, turi ne jaunesni kaip 16 metų pacientai, sergantys Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyto sąrašo ligomis. Už sveikatos priežiūros paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, pacientas moka pats, išskyrus teisės aktų nustatytas išimtis.
  24. Paciento teisė dalyvauti ar nedalyvauti biomedicininiuose tyrimuose ir mokymo procese: be paciento rašytinio sutikimo negalima jo įtraukti į biomedicininius tyrimus. Paciento įtraukimo į šiuos tyrimus tvarką nustato Biomedicininių tyrimų etikos įstatymas.
  25. Teisė skųstis. Paciento skundų nagrinėjimo tvarka nustatyta šių Klinikos vidaus tvarkos taisyklių VIII skyriuje.

VI SKYRIUS

PACIENTO PAREIGOS

  1. Pacientas privalo pasirašytinai susipažinti su Klinikos vidaus tvarkos taisyklėmis, kitais pateiktais dokumentais ir vykdyti juose nurodytas pareigas.
  2. Pacientas privalo rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis nepiktnaudžiauti, bendradarbiauti su sveikatos priežiūros įstaigos specialistais ir darbuotojais.
  3. Pacientas, užsiregistravęs planinei asmens sveikatos priežiūros paslaugai gauti, tačiau negalintis atvykti nustatytu laiku, privalo apie tai informuoti Kliniką ne vėliau kaip prieš dvidešimt keturias valandas iki numatomo paslaugos gavimo laiko pradžios.
  4. Pacientai, norėdami gauti sveikatos priežiūros paslaugas, privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, išskyrus būtinosios sveikatos priežiūros atvejus.
  5. Laiku atvykti paskirtam priėmimui, konsultacijai, tyrimui ar gydymui.
  6. Pacientas kiek įstengdamas turi suteikti sveikatos priežiūros specialistams informacijos apie savo sveikatą, persirgtas ligas, atliktas operacijas, vartotus ir vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir kitus pacientui žinomus duomenis, reikalingus tinkamai suteikti sveikatos priežiūros paslaugas. Vyrui ir moteriai, besikreipiantiems dėl pagalbinio apvaisinimo, turi būti atliktas sveikatos patikrinimas, siekiant įsitikinti, kad nėštumas ir gimdymas nesukels pavojaus moters ir būsimo vaiko gyvybei bei sveikatai. Jų sveikatą tikrina šeimos gydytojas (ar pirminės asmens sveikatos priežiūros komandos vidaus ligų gydytojas), gydytojas psichiatras, gydytojas genetikas.
  7. Gavęs informaciją apie jam skiriamas sveikatos priežiūros paslaugas, savo sutikimą ar atsisakymą dėl šių sveikatos priežiūros paslaugų suteikimo turi patvirtinti parašu.
  8. Vykdyti sveikatos priežiūros specialistų paskyrimus ir rekomendacijas arba atsisakyti paskirtų sveikatos priežiūros paslaugų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
  9. Informuoti sveikatos priežiūros specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų ar nustatyto režimo, dėl kurių jis davė sutikimą.
  10. Pacientas privalo pagarbiai ir deramai elgtis su visaissveikatos priežiūros įstaigos darbuotojais ir kitais pacientais.
  11. Laiku ir pilnai sumokėti už priėmimą, konsultaciją, tyrimą ar gydymą.
  12. Tausoti laikinai jam patikėtą ar bendro naudojimo Klinikos turtą.
  13. Už savo veiksmais Klinikai ar jos darbuotojams padarytą žalą atsakyti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
  14. Pacientas privalo Klinikoje laikytis priešgaisrinés ir elektros saugos taisyklių.
  15. Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, sveikatos priežiūros paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei tai grėstų pavojus paciento gyvybei.
  16. Nutraukus paslaugų teikimą pacientui, nevykdančiam savo pareigų, atsakomybė dėl tolimesnės jo sveikatos būklės lieka pacientui.

 

VII SKYRIUS

PACIENTŲ PERKĖLIMO Į KITAS ASMENS SVEIKATOS

PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS TVARKA

 

  1. Jeigu paciento tolesnis buvimas Klinikoje nėra mediciniškai pagrįstas, jam negali būti suteiktos atitinkamos sveikatos priežiūros paslaugos, pacientas gali būti siunčiamas į kitą sveikatos priežiūros įstaigą. Gydantis gydytojas privalo pacientui išsamiai paaiškinti tokio sprendimo pagrįstumą ir pateikti pilną informaciją apie pacientui rekomenduojamą tolesnę sveikatos priežiūrą, ribojimus, galimą riziką nesilaikant gydytojo rekomendacijų bei nurodyti terminą, per kiek laiko jis gali kreiptis į savo šeimos ar kitą gydytoją. Pacientas šios informacijos gavimą parašu patvirtina savo medicininėje dokumentacijoje.
  2. Jei paciento sveikatos būklė, gydytojo nuomone, reikalauja intensyvaus papildomo gydymo ar tyrimo, jis gali būti nukreipiamas į kitą asmens priežiūros įstaigą, išrašius siuntimą.

 

VIII SKYRIUS

GINČŲ IR KONFLIKTŲ TARP KLINIKOS IR

PACIENTŲ SPRENDIMO TVARKA

 

  1. Pacientai savo žodinius prašymus ar pareiškimus gali išdėstyti tiesiogiai ar telefonu kreipdamiesi į Klinikos darbuotojus.
  2. Priimami ir sprendžiami tik tokie žodiniai prašymai ir pareiškimai, kuriuos galima išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipėsi, kitų asmenų ar Klinikos interesų.
  3. Kai žodiniams prašymams ir pareiškimams reikalingas tolesnis ar detalesnis tyrimas, pacientui siūloma tai išdėstyti raštu.
  4. Skundai gali būti pateikiami tiesiogiai atvykus į Kliniką arba per atstumą: siunčiami registruotu ar elektroniniu paštu, per kurjerį, kitomis elektroninio ryšio priemonėmis, užtikrinančiomis galimybę nustatyti skundą teikiančio asmens tapatybę. Skunde turi būti nurodytos paciento teisės, kurias, jo manymu, asmens sveikatos priežiūros įstaiga pažeidė, tai pagrindžiančios aplinkybės ir paciento reikalavimai pašalinti jo teisiųpažeidimą. Prie skundo turi būti pridedami dokumentai (jeigu pacientas juos turi), patvirtinantys skunde nurodytas aplinkybes ir pagrindžiantys skunde nurodytus reikalavimus.
  5. Jeigu kartu su skundu pateikti ne visi, netinkamai įforminti dokumentai, kurie turi būti teikiami su skundu, ir (ar) juose ir (arba) skunde pateikta ne visa ir (ar) netiksli informacija, Klinika ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos susisiekia su skundą pateikusiu asmeniu, išsiaiškina trūkstamas aplinkybes ir informuoja pacientą, kada Klinikos išsamus atsakymas į skundą bus pateiktas.
  6. Skundą pateikti gali pacientas arba jo atstovas. Nagrinėjami tie skundai, kurie paciento pasirašyti (raštu ar elektroniniu būdu), nurodytas jo vardas ir pavardė, faktinė gyvenamoji vieta ir duomenys, reikalingi susisiekimui su pacientu. Jei skundą pateikia paciento atstovas, nurodomas atstovo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pacientas, kurio vardu jis kreipiasi.
  7. Pacientas turi teisę pareikšti skundą ne vėliau kaip per vienus metus, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos.
  8. Direktorius ar jo įgaliotas asmuo per įmanomai trumpą laiką, bet ne ilgiau kaip per 20 darbo dienų, privalo išnagrinėti kreipimąsi ir raštu pranešti pacientui (jo atstovui) apie skundo nagrinėjimo eigą ar rezultatus. Skundų trūkumų šalinimo laikas į šį terminą neįskaičiuojamas.
  9. Nepatenkintas nagrinėjimu ir jo rezultatais, pacientas (jo atstovas) su skundu dėl jo pažeistų teisių, susijusių su asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumu ir kokybe, gynimo turi teisę kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos, dėl jo pažeistų teisių, susijusių su privalomojo sveikatos draudimo klausimais, gynimo  –  į Valstybinę ligonių kasą prie Sveikatos apsaugos ministerijos, dėl jo pažeistų teisių, susijusių su asmens sveikatos priežiūros paslaugų atitiktimi bioetikos reikalavimams, gynimo – į Lietuvos bioetikos komitetą. Į nurodytas institucijas pacientas turi teisę kreiptis, tik jeigu nesutinka su Klinikos sprendimu, priimtu išnagrinėjus jo skundą, arba jeigu jo skundas nepriimamas nagrinėti, arba jo skundas neišnagrinėjamas per nustatytą terminą (20 darbo dienų). Šiais atvejais pacientas turi teisę kreiptis ir tiesiai į teismą, taip pat skųsti teismui šioje dalyje nurodytų institucijų veiksmus ar neveikimą nagrinėjant jo skundą.

 

 

IX SKYRIUS

INFORMACIJOS PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS

APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO TVARKA

 

  1. Pacientas turi teisę į informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę. Informuodamas apie gydymą/tyrimus, gydytojas paaiškina pacientui gydymo eigą, galimus gydymo rezultatus, galimus alternatyvius gydymo/ tyrimo metodus ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo/tyrimo, taip pat apie pasekmes atsisakius siūlomo gydymo/tyrimo. Informacija pacientui pateikiama atsižvelgiant į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškinant specialius medicininius terminus.
  2. Informaciją pacientui (jo atstovui) apie jo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę teikia gydantis gydytojas.
  3. Klinikos darbuotojai aukščiau paminėtos informacijos pacientui gali nepranešti tik tais atvejais, jeigu pranešimas būtų aiški prielaida rimtai žalai pacientui atsirasti (pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei). Tokiais atvejais visa aukščiau paminėta informacija pateikiama paciento atstovui ir tai prilyginama informacijos pateikimui pacientui. Atstovui pateikta informacija pateikiama pacientui iš karto, kai išnyksta pavojus, kad jos pranešimas pacientui gali nulemti minėtą žalą.
  4. Visa informacija apie paciento buvimą sveikatos priežiūros istaigoje, gydymą, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą turi būti laikoma konfidencialia ir po paciento mirties. Teisę gauti informaciją po paciento mirties turi įpėdiniai pagal testamentą ar įstatymą, sutuoktinis (partneris), tėvai, vaikai.
  5. Konfidenciali informacija apie pacientą gali būti teikiama kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą, kuriame yra nurodyti tokios informacijos suteikimo pagrindas ir naudojimo tikslai, išskyrus atvejus, kai pacientas medicinos dokumentuose yra pasirašytinai nurodęs, koks konkretus asmuo turi teisę gauti tokią informaciją, taip pat tokios informacijos teikimo mastą ir terminus.
  6. Pacientas turi teisę nurodyti asmenis, kuriems konfidenciali informacija negali būti teikiama.
  7. Asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, be paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikiama tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti.
  8. Kai pacientas laikomas negalinčiu protingai vertinti savo interesų ir nėra jo sutikimo, konfidenciali informacija gali būti suteikiama paciento atstovui, sutuoktiniui, sugyventiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti. Jeigu nurodytų asmenų nėra arba nėra galimybių su jais susisiekti taip greitai, kaip tai būtina, konfidenciali informacija gali būti teikiama vienam iš šio paciento pilnamečių brolių (seserų) arba vienam iš šio paciento pilnamečių vaikaičių, arba vienam iš šio paciento senelių jų prašymu tiek, kiek būtina paciento interesams apsaugoti.

 

 

X SKYRIUS

Pacientų MEDICINOS DOKUMENTŲ saugojimo, NUORAŠŲ DARYMO, išdavimo pacientams, KITIEMS fiziniams ir JURIDINIAMS ASMENIMS tvarka

 

  1. Pacientas, teikiantis prašymą dėl rašytinės informacijos suteikimo, privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kai toks prašymas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar pacientui atstovaujančio advokato patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.
  2. Paciento atstovas, kreipdamasis dėl rašytinės informacijos, pateikia savo tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą. Dėl rašytinės informacijos suteikimo besikreipiantys kiti asmenys kartu su prašymu privalo pateikti informaciją ir (ar) dokumentus, įrodančius teisę gauti rašytinę informaciją.
  3. Rašytinės informacijos teikimo paslauga yra mokama. Rašytinės informacijos teikimo paslauga yra pradedama teikti tik gavus išankstinį paslaugos apmokėjimą nepriklausomai nuo to, kas sumokėjo. Gavus išankstinį apmokėjimą, patvirtintos paciento medicinos dokumentų kopijos išduodamos ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paciento kreipimosi. Jei pacientas, dėl medicinos dokumentų, atvyksta į Kliniką asmeniškai, rekomenduojama kreiptis į registratūros darbuotojus.
  4. Be paciento sutikimo teisės aktų nustatyta tvarka konfidenciali rašytinė informacija gali būti teikiama valstybės institucijoms, kurioms Lietuvos Respublikos įstatymai suteikia teisę gauti konfidencialią informaciją apie pacientą. Konfidenciali informacija šiems asmenims gali būti teikiama tik rašytiniu jų prašymu, kuriame nurodomas konfidencialios informacijos prašymo pagrindas, jos naudojimo tikslai ir reikalingos informacijos mastas. Visais atvejais konfidencialios informacijos suteikimas turi atitikti protingumo, sąžiningumo ir paciento teisių apsaugos ir interesų prioriteto principus. Už neteisėtą konfidencialios informacijos apie pacientą rinkimą ir naudojimą atsakoma teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

DARBŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIOS NUOSTATOS

 

  1. Klinikos patalpose ir teritorijoje rūkyti draudžiama.
  2. Klinikos darbuotojams Klinikos teritorijoje draudžiama būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių ar toksinių medžiagų.
  3. Darbuotojai turi racionaliai naudoti darbo priemones ir kitus materialinius išteklius.
  4. Klinikos elektroniniais ir telefoniniais ryšiais, programine ir biuro įranga, kanceliarinėmis bei kitomis priemonėmis darbuotojai gali naudotis tik su darbu susijusiais tikslais.
  5. Darbo vietoje privaloma laikytis darbų saugos, priešgaisrinės ir elektros saugos reikalavimų, vadovautis Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu bei kitų teisės aktų, susijusių su darbų sauga, nuostatomis, direktoriaus įsakymais.
  6. Darbuotojai gali dirbti tik esant tvarkingiems įrenginiams ir tinkamai sutvarkytai darbo vietai.
  7. Darbuotojai savo veikla privalo nepažeisti aplinkos kokybės normatyvų ir standartų, laikytis medicininių atliekų nukenksminimo tvarkos.
  8. Darbuotojai turi užtikrinti, kad jų darbo vietoje pašaliniai asmenys būtų tik darbuotojui esant.
  9. Darbo metu darbuotojai privalo turėti galiojančius darbo pažymėjimus.
  10. Esant situacijai, kai Klinikos interesantai ar pacientai trukdo Klinikos darbą, kviečiama fizinės apsaugos komanda ir policija.
  11. Klinikoje paciento turimi dirbiniai iš brangiųjų metalų, brangūs protezai ir pinigai nesaugomi. Pacientams nerekomenduojama procedūrų metu turėti stambių pinigų sumų, brangenybių, kitų vertingų daiktų.